perjantai, 29. kesäkuu 2012

Jotain valmista kesäkuussa

Eilen iltapäivällä surruttelin sitten upouudella koneellani jotain valmista kesäkuuksi... Nämä pelin palaset olivat leikattuina, odottivat vain kasaamista. Kävi kyllä nopeasti saumurilla: liimavanua täytteeksi ja saumuri leikkasi suorat, siistit saumat.
Lapsoset tulivat illalla käymään ja tutkiskelimme peliä... mummon napit vaan veivät jälleen voiton. Niitä ei voita mikään! Ne kun ovat NIIN erivärisiä, -kokoisia, -muotoisia jne. Niitä tutkiessa menee tunti ja toinenkin... Sitten niitä voi kerätä nyrkkiin, kaataa toiseen kippoon, vierittää ja pyörittää pöydällä, etsiä Muumi-nappi, kissanappi, nalle-nappi, kukka-nappi jne.
Mutta peli odottaa omaa hetkeään, ja siihen voi tehdä vielä 18 paria näille kaveriksi, niin saadaan muistipeli:) Ja tietty niillä voisi olla oma säilytys pussukkakin.

torstai, 28. kesäkuu 2012

Uusi ihanuus...

Välillä tuntuu, että kun laittaa hihat heilumaan ja kädet sinne sisään niin saa jotain myös aikaiseksi:) Jostain kummasta olen saanut aikaiseksi varata kirppari pöydän. Joten siinä sivussa tulee käytyä kaappeja läpi ja siivottua... JA POISTETTUA YLIMÄÄRÄISTÄ TAVARAA.

Tässä hyvä aasinsilta siihen, että kun tulee tilaa, niin tulee hankittua tilalle UUTTA TÄRKEÄÄ TAVARAA! Juhannuksena täytin pyöreitä vuosia ja sain perheeltä rahat saumuriin, jota olen toivonut. Siispä menin ummikkona sellaista ostamaan. Löysinkin mukavan myyjän, joka esitteli hyvin ja neuvoi kädestä pitäen käyttöä. Kyllä tuo saumuri on NIIIIN nopea. Päädyin kuvan saumuriin:

Lauantaina lähdemme mökkeilemään kyläreissulle, joten huomenna viimeistään on saatava jotain keskeneräistä valmiiksi kesäkuussa. Olen päättänyt pysyä tahdissa mukana. Vaikka olisi kuinka pieni käsityö, ei haittaa, idea valmistuvista on loistava!!!

maanantai, 18. kesäkuu 2012

Kotona jälleen

Jotenkin tuo arki taas palasi nurkan takaa. Rukan petivaatteita on pesty ja mankeloitu. Pyykkiä pesty muutenkin ja silitelty. Parvekelasit tuli vihdoinkin pestyä, imurointia, siivousta... eikä tässä vielä kaikki;) Homman pitäisi jatkua eteenpäin, mutta kun ei meinaa siivous maistua.

Eilen sunnuntaina satoi vettä kuin ämpäristä ja päätin lähteä puutarhalle. Olin niin onnellinen kun se oli auki! Ostin kukkasia ja istutin ruukkuihin. Kun sitten levittelin ne partsille ei näyttänytkään oikein miltään. Niinpä iskin kaikki samaan nurkkaan ja olin paljon tyytyväisempi:)

Kesäkuun jotain valmista ei ole edes alullansa, että jotakin tarttis tehdä. Oikeasti olen iloinen, että jälleen yksi keskeneräinen siirtyy valmiiden joukkoon.

sunnuntai, 10. kesäkuu 2012

Kaunis kaupunki Kalmari

Kaunis kaupunki Ruotsissa. Vanhassa kaupungissa (Kalmarin linnan kupeessa) on kaunis puutalo-alue, jossa elämä tuntuu pysähtyneen. Toinen toistaan kauniimpia taloja vierivieressä kauniine pihaportteineen ja puutarhoineen.  Kaiken tämän kauneuden keskellä suuri puutarha, joka oli aidattu korkealla puuaidalla. Puiston pieni puuportti avattiin aamulla ja suljettiin illalla.
Sisällä oli toisella reunalla sieviä puutarha palstoja. Kastelukannut olivat rivissä niille rakennetussa katoksessa. Nurmialueelle oli aseteltu pöytiä ja tuoleja. Hiljaisuudessa oli siellä täällä ystävyksiä jutustelemassa kahvitermoksen ja eväiden kanssa. Toisessa reunassa oli vanhoja sireeni ym puita ja niiden katveessa istui nainen lukemassa. Näkymä pysähdytti. Oli niin hiljaista, pienoinen tuuli ja ilta-aurinko vielä lämmitti. Olisipa tuollainen paratiisi minne mennä nauttimaan hiljaisuudesta ja luonnosta.

lauantai, 9. kesäkuu 2012

Lomakuvia

Matkamme on jatkunut Lapin kauniista maisemista  Finnlinesin laivalle, ja sillä seilasimme Saksaan Rostockiin. Tämä rahtilaiva on meille tuttu ennestään, ja ihanan rauhallinen. On vain aikaa... levätä, lueskella, tehdä ristipistoja:) ja syödä aivan ihania herkkuja kolme kertaa päivässä... NAM!!!

Saksassa Rostokissa sai torilta mansikoita, mutta eipä vedä minkään maan mansikat vertoja suomalaisille. Niin paljon makoisammilta ne Suomessa maistuvat!

Rostockista ajoimme Kööpenhaminaan.... 35-vuotta on viime vierailusta itse Tanskan pääkaupungissa. Fillareita viuhtoi edestä ja takaa. Mitenkähän tuon oman pyörän tuolta löytäisi??? Tuntui että kaupungin jokainen kadunvarsi oli pyöriä täynnä.

Rakastuin niin tähän Nyhavnin kadunpätkään. Jätimme hotellin aamupalan väliin ja suuntasimme aamulenkin näihin kauniisiin maisemiin. Nautimme kiireettömän aamiaisen istuskellen ja kaupungin heräämistä seuraten. Jostain syystä olen aina pitänyt ulkomailla aamun hetkistä kun paikalliset heräävät arkeensa.

Olisin NIIN halunnut löytää tilkkukaupan/kangaskaupan, mutta enpä vain löytänyt.

Tunnin veneajelulla näimme kuitenkin otoksia toisenlaisista kätten töistä. Erilaiset hiekasta rakennetut taideteokset olivat nähtävyys.